Artykuł GŁOSu jako jedyny z prasy lokalnej nominowany w ogólnopolskim konkursie dziennikarskim UOKiK Email
Wpisany przez Głos Zabrza napisz do autora    wtorek, 26 czerwca 2012 10:29

WYRÓŻNIENIA DZIENNIKARSKIE. Ubiegłoroczny artykuł GŁOSu pt. „Praktyki Praktikera” (czytaj TUTAJ) autorstwa Przemysława Jarasza i Jakuba Lazara jako jedyny z prasy lokalnej – wśród wielkich mediów krajowych - został nominowany w kategorii „ochrona konsumentów” do nagrody w ogólnopolskim konkursie dziennikarskim „Libertas et Auxilium” organizowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami tego przedsięwzięcia były: Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Stowarzyszenie Prawa Konkurencji. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się wczoraj w Warszawie.

Konkurs miał na celu nagrodzenie najlepszych artykułów prasowych oraz audycji radiowych i telewizyjnych w dwóch kategoriach. Wyboru zwycięskich prac dokonało kolegium pod przewodnictwem pani prezes UOKiK. W tym roku jury pod swą lupę wzięło 80 prac z mediów lokalnych, ogólnopolskich, specjalistycznych i branżowych. Dokonując wyboru, kolegium wzięło pod uwagę poziom warsztatu dziennikarskiego, znaczenie tematyki dla opinii publicznej, nowatorski charakter oraz poziom merytoryczny prac.

 

- W tym roku wyjątkowo dużo zgłoszeń wpłynęło właśnie z mediów lokalnych. Artykuł Głosu Zabrza i Rudy Śląskiej wyróżniał się jednak spośród nich tym, że zastosowaliście państwo prowokację dziennikarska dla ujawnienia nieprawidłowości w sklepie dużej sieci handlowej – podkreśla Aleksandra Franczak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przypomnijmy, w nominowanym artykule „Praktyki Praktikera” z 8 września 2011 roku, stosując dwutygodniową prowokację dziennikarską udowodniliśmy, że przez cały ten czas market budowlany w Zabrzu sprzedawał niektóre towary po zawyżonych cenach w stosunku do tych, widniejących na półkach. Dopiero po ewentualnych reklamacjach składanych przez klientów sklep różnicę w cenie zwracał, ale błędnego zapisu systemowego o cenie produktu nie zmieniał. Po naszej interwencji dyrekcja marketu zarządziła kontrolę wewnętrzną i obiecała zwrócić niesłusznie pobrana opłatę wszystkim klientom, którzy się zgłoszą z reklamacją po naszej publikacji.

Jak podkreślali podczas wręczenia nagród organizatorzy tej siódmej już edycji konkursu dziennikarskiego UOKiK, właściwa realizacja polityki antymonopolowej i konsumenckiej nie byłaby możliwa bez współpracy właśnie z mediami. - Upublicznienie działań nieuczciwego przedsiębiorcy często przynosi większy i szybszy efekt niż kary finansowe. Nie do przecenienia jest również rola środków masowego przekazu w edukowaniu wszystkich uczestników rynku na temat ich praw i obowiązków. Stąd też współpraca z mediami stanowi bardzo ważny obszar działań UOKiK – deklaruje Aleksandra Franczak.

W kategorii „ochrona konsumentów” za najlepszy uznano program Katarzyny Bosackiej pt. „Niezły pasztet” wyemitowany w marcu 2011 roku w „TVN Style”. Natomiast w kategorii „ochrona konkurencji” najwięcej głosów uzyskał artykuł Rafała Zasunia pt. „Zmowa elektryczna” opublikowany w lutym 2011 roku w „Gazecie Wyborczej”.

 
 

FACEBOOK

DREWNO opałowe,

pocięte, połupane,

300 zł/ m3.

Tel. 534-933-167 


 

Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA