Docieranie do tysięcy Klientów w Google od kulis. Poznaj rekomendacje specjalistów! Email
Wpisany przez Wojciech Słota napisz do autora    poniedziałek, 05 grudnia 2022 12:38

Promowanie własnego przedsiębiorstwa za pośrednictwem kanałów marketingowych Google tylko na pierwszy rzut oka wydaje się być czynnością bajecznie prostą. W praktyce, dotarcie na szczyt organicznego zestawienia wyszukiwarki bądź uruchomienie efektywnych, płatnych reklam Google Ads jest ciężkim kawałkiem chleba. Zmagasz się z brakiem opłacalności kampanii właśnie w takich usługach? Ten artykuł powstał z myślą o Tobie. Przeczytaj porady doświadczonych specjalistów i zacznij wykorzystać maksymalny potencjał wyszukiwarki. A jest on przecież ogromny!

Optymalizację pozycjonowania zacznij od podstaw. Jesteś pewien swoich fundamentów?

Wspinaczka po drabinie organicznego zestawienia wyszukiwarki Google to budowa. Nie tylko pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, ale również rosnącej sprzedaży. Za absolutnie kluczowy element każdej budowy uznaje się fundamenty. Także pozycjonowanie stron internetowych ma kilka czynników, bez których ciężko wyobrazić sobie realizację efektywnego marketingu online. Jeżeli do tej pory nie zauważyłeś pierwszych efektów SEO, a od rozpoczęcia działań minęło już kilka tygodni, zweryfikuj reklamowane przez siebie słowa kluczowe. Wykwalifikowani eksperci z agencji AFTERWEB podkreślają konieczność posiadania wyłącznie transakcyjnych fraz. Co to dokładnie oznacza w praktyce? Wykonując pozycjonowanie stron na niesprzedażowe hasła nie można oczekiwać pozytywnych rezultatów. Mało efektywne będzie też niewłaściwe stosowanie geolokalizacji. Upewnij się, że posiadane przez Ciebie lokalizacje w słowach kluczowych są adekwatne do reklamowanej oferty. Błędne targetowanie to kolejny wielbłąd w SEO.

„W zdecydowanej większości przypadków, za efektywnością pozycjonowania stron stoi również obrana przez Ciebie lub specjalistów strategia SEO. Ta optymalna powinna opierać się na White Hat – dozwolonych przez Google metodach na organiczne budowanie swojej pozycji w rankingu. Koniecznie sprawdź, czy przestrzegasz zasad jakości. Pozyskiwanie spamowych linków, udział w wymianie odnośników, maskowanie na stronie internetowej czy niskiej jakości content to tylko kilka głównych powodów problematycznego pozycjonowania. Nie bez znaczenia pozostają także aspekty stricte techniczne: responsywność portalu, intuicyjna obsługa oraz szybkie ładowanie się podstron stanowią absolutne podstawy nowoczesnego pozycjonowania stron internetowych.”

Frazy, budżet, ustawienia. Marketingowa trójca skutecznych reklam Google Ads

Kampanie Google Ads, podobnie jak organiczne pozycjonowanie stron internetowych, również opierają się w głównej mierze na słowach kluczowych. Zasada będzie identyczna – niskiej jakości frazy, błędne targetowanie czy brak sprzedażowych haseł negatywnie odbiją się na efektywności reklam Google Ads. Optymalizując swoje konto zwróć szczególną uwagę na rodzaj promocji. W tym przypadku mowa przecież o nawet kilku wersjach promowania portalu. Powinny być one maksymalnie dopasowane do rodzaju prowadzonego biznesu. Kampanie produktowe świetnie sprawdzą się przy sklepach internetowych, natomiast firmy usługowe powinny sięgnąć po reklamę tekstową bądź displayową. Zwróć szczególną uwagę na wynik jakości reklamy i pojedynczych słów kluczowych. Te poniżej średniej prawdopodobnie źle współgrają z docelową stroną internetową oraz przekazem zawartym w komunikacie promocyjnym na poziomie nagłówków oraz tekstów. Na przysłowiowy rzut oka zasługuje również budżet. Zbyt niski nie pozwoli Ci skutecznie rywalizować z konkurentami w poszczególnych branżach.

 
 

FACEBOOK

Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA