POGODA

Weather data OK
Zabrze
8 °C
Weather details

natura

CINEMA CITY

Reklama
REKLAMA

Rozkłady jazdy

Tramwaje:
1, 3, 4, 5, 18

Autobusy:
6, 7, 14, 23, 32, 47, 81, 83, 86, 89, 111, 156, 198, 199, 234, 250, 270, 280, 286, 617, 659, 720, 840, 870, 932, S-15

 

AKCJA

 

plakat-trawy

Nasi partnerzy

Logo-ZBM-TBS

gornik zabrze herb du
GUIDO-NOWE

MOK

MGW-NOWE

 

perspektywa

ONLINE

Naszą witrynę przegląda teraz 185 gości 

GZ24.pl RSS

Reklama
REKLAMA
Reklama
Aktualności
Marketing w internecie dla małych firm? Email
Ogłoszenia
Wpisany przez Głos Zabrza napisz do autora    sobota, 10 września 2022 15:52

BIZNES W INTERNECIE. Firmy działające na rynkach lokalnych, obsługujące jedno miasto czy też kilka okolicznych, często zdają sobie sprawę z potencjału marketingu internetowego, ale nie wiedzą, że mogą go z sukcesem wykorzystać do poszerzania grona klientów. To prawda, że reklama internetowa kojarzy się często z dużymi budżetami i dużymi firmami, których obszarem działania jest cały kraj. Jednak jest to skojarzenie nie do końca prawdziwe. Tak naprawdę nie ma znaczenia ani branża, ani obszar działania – marketing w internecie jest dla każdego, również dla małych firm, które, siłą rzeczy, nie dysponują nieograniczonymi budżetami. Jak można go wykorzystać z sukcesem? 





Po pierwsze – reklama w internecie

Kampanie reklamowe w internecie, czyli tzw. PPC (Pay Per Click) są bardzo popularnym sposobem na dotarcie do klientów. Widział je chyba każdy (o ile nie korzysta z systemów blokujących wyświetlanie się reklam). Gdy wpiszemy jakąś frazę, czyli np. poszukiwany produkt, usługę czy nawet informację, to u góry strony, w specjalnych blokach, wyświetlają się reklamy tekstowe czy też obrazkowe. Właśnie ten sposób można z powodzeniem wykorzystać, by dotrzeć do klientów nawet z obszaru jednego miasta. Wcale przy tym nie ponosząc dużych kosztów. Dzieje się tak, ponieważ systemy reklamowe, jak np. Google Ads czy Facebook Ads, pozwalają na wprowadzenie w kampaniach marketingowych geolokalizacji. Innymi słowy, klienci, do których dociera reklama, muszą znajdować się w określonej lokalizacji, czyli np. w mieście, w którym działa firma albo w określonej od niego odległości. Przykładowo obsługująca kampanie reklamowe agencja marketingowa Katowice może ustawić jako taki obszar zainteresowania. Raczej nie skorzysta z tego sklep internetowy z tego miasta, który z założenia chce obsługiwać klientów z całego kraju. Jednakże w przypadku działalności usługowej, prowadzonej właśnie czy to w Katowicach, czy całej aglomeracji, takie targetowanie (dopasowanie odbiorcy) będzie już jak najbardziej uzasadnione. Analogicznie może być w przypadku firm handlowych czy produkcyjnych, którym zależy na odbiorcach z określonej okolicy. Kampanie reklamowe, kierowane na określoną lokalizację, mają ten plus, że trafiają do wyselekcjonowanych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowani przedmiotem reklamy. Do tego dochodzi aspekt kosztowy – stawki za kliknięcie reklamy ustalane są na drodze licytacji, a na rynku lokalnym konkurencja może być dużo niższa, niż gdybyśmy kierowali reklamę na cały kraj. Dodatkowo obszar działania można podzielić na segmenty pod względem lokalizacji i w zależności od lokalnej konkurencji ustawiać odpowiednio dobrane stawki za kliknięcie. Zaletą lokalnych kampanii PPC, oferowanych przez Agencję Marketingową webrange.pl, jest też tempo uruchomienia i reagowania na zmiany. Konfiguracja i pierwsze reklamy mogą ukazywać się dosłownie kilka dni po podpisaniu umowy, na działania konkurencji można zaś reagować na bieżąco, korygując strategię czy też budżet. Nieco inaczej ma się sprawa z innym, popularnym sposobem na reklamę internetową, czyli pozycjonowaniem.


Pozycjonowanie – inwestycja w przyszłość

O ile kampanie PPC można uruchomić w kilka dni i już odczuć ich efekt, o tyle pozycjonowanie jest długoterminową inwestycją. Agencja świadcząca lokalne pozycjonowanie stron w Katowicach dąży do tego, by dana witryna pokazywała się w czołówce wyników wyszukiwania osobom, które wpisują w wyszukiwarkę zarówno produkt/usługę, jak i nazwę miasta czy regionu. Tacy użytkownicy mają już skonkretyzowane zainteresowania, wiedzą, czego chcą i w jakiej lokalizacji. Pozostaje tylko dotrzeć do nich z informacją o naszej firmie. Dzięki pozycjonowaniu strona firmowa może wyświetlić się na pierwszej stronie wyników, a to już z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na kliknięcie linku i przejście na stronę.

 

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania przynoszą efekt w długim czasie, chociaż dla firm skupiających się na lokalnych rynkach efektów można oczekiwać już po kilku miesiącach. Może wydawać się to długo, jednak należy pamiętać, jaki potencjał ma obecność w tzw. topce wyszukiwań. Prestiż, znajomość marki, pozycja lidera i szansa na pozyskanie dużego grona klientów, zainteresowanych współpracą, zakupem produktów, zamówieniem usług. Specjaliści od marketingu internetowego powiedzą też, że najlepszy efekt przyniesie synergia tych dwóch metod i pozyskiwanie klientów przez zróżnicowane kanały.

 

 

 
 

GŁOS ZABRZA I RUDY ŚLĄSKIEJ - KUP ON-LINE


FACEBOOK

Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

KOMUNIKAT

Ważne: nasz portal wykorzystuje pliki cookies!

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celach statystycznych, ale również reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badające ruch w internecie oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu - tzw. przeglądarce - można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie tej technologii, dowiedz się TUTAJ jak ją wyłączyć.

Redakcja

Zabrzańska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy
Redakcja i Wydawnictwo
ul. Brysza 8, 41-800 Zabrze
Redaktor naczelny: Jakub Lazar
Reklama: reklama@gloszabrza.pl
Portal